2008. október 25., szombat

megin ótó

Na ilyet sem csinált még senki előttük és utánuk sem. Mérnöki bravúr.

BRM V16

Annakidején is -mint most is- a formaegyben hengerűrtartalom limit volt, hogy a teljesítmények ne szökjenek az égbe. Másfél literben állapították ezt meg a szakemberek.

Nem tegnap volt az sem amikor én jól elcsodálkoztam, hogy bizony a Mazda MX3-ast lehet kapni egy egész nyolctized literes V6os, tehát hat hengeressel. Hat henger oszlik meg 1,8 literen. Összehasonlításként: ma ez egy átlagos négyhengeres. Jól lehidaltam, hogy ez egy bazinagy japán fasság, aminek nemsok értelme van hacsaknem a technikai színvonallal való királykodás.

Nademost! BRM V16. 1,5 liter és 16 henger! Getszí. Ez a nemsemmi. Az öteves évek elején ráadásúl. Képzeljünk el egy akkora térfogatú motort mint ami a mostani Daciaban van és ezt osszuk el 16 hengerre. Ezkész.
(Egy átlagos 16 hengeres így néz ki.)
Nem is volt túl megbízható. Állítólag volt olyan, hogy ment is. Ő volt egyébként a háború utáni első brit versenyautó.

Itt a videó:


Nincsenek megjegyzések: